TIPPEK | Hogyan használja okosan a remarketinget?
Hogyan használja okosan a remarketinget?
2020-11-25 08:29:00



Kép: toptarget.hu
A remarketing egy csodálatos és nagyon profitábilis marketingeszköz, magába foglalja mindazon marketingeszközöket, amelyek a korábbi látogatók és vásárlók újracélzását teszik lehetővé. A Google Ads-ben létezik külön ilyen beállítási lehetőség, a hirdetés megjelentetése a korábbi látogatók számára. Mivel a vásárlók sokszor nem azonnal döntenek, a látogatóból vásárlóvá válás sokszor hosszú folyamat, érdemes követni a látogatókat és többször emlékeztetni a márkánkra.

Mi szükséges a remarketinghez?

Amire biztosan szükség lesz, az egy, a weboldalba beépített követőkód, de a Google Analytics-ben is van lehetőség a remarketing aktiválására. Az aktiválás után ez a kis kódrészlet akkurátusan gyűjtögeti a látogatók adatait. Nem csak a látogatók vásárlókká tételében segíthet a remarketing, hanem a visszatérő vevők is könnyebben találják meg az új ajánlatainkat, tehát az ismételt vásárlást is segíti.

Az összes látogató gyűjtésén kívül lehetőség van egyedi listák létrehozására is. Ezeket a céljainknak megfelelően alakíthatjuk, több csoportot képezve a látogatókból. A Google Analytics-ben összetettebb listákat is lehet képezni, például aszerint, hogy egy látogató mennyi időt töltött a weboldal böngészésével, vagy milyen aloldalak érdekelték.

A remarketing lehetőségek kiaknázása

A remarketing célzások közül a legismertebb valószínűleg a Google Display hálózatán történő hirdetés. Sokan ismerik, mégsem mindenki használja a Display hálózatot remarketing célokra. Ennek lényege, hogy egyedi üzenetekkel lehet minden weboldal-látogatót emlékeztetni arra, hogy járt az oldalunkon, így ha eddig még nem is ismert bennünket, a többszöri emlékeztetés hatására egyre ismertebb lesz számára az ajánlatunk, ezért nagyobb valószínűséggel fog vásárolni is.

A Display hálózaton kívüli másik lehetőség a Keresési hálózaton való célzott remarketing hirdetés. Ezt legkönnyebben a Közönség fül alatti opciók beállításával lehet megadni, illetve korrigált ajánlatot adni. Ez sokkal pontosabb célzást tesz lehetővé, nagyságrendekkel fontosabb lehet az üzenetünk.

A remarketing e-mail- és videókampányok esetén is használható, itt nyilvánvalóan más beállítások és módszerek szükségesek, de a fejlett e-mail-küldő szoftverekbe ez beépített funkció.

Összegzés

A remarketing használatával ki tudjuk aknázni azokat a lehetőségeket, amelyek elvesznének, ha nem gyűjtenénk a weboldal-látogatók adatait (természetesen csakis GDPR megfeleléssel). Kiváló és nagyon költséghatékony eszköztár, amelyet csak azoknak érdemes figyelmen kívül hagyniuk, akik listát sem akarnak építeni, bár ez a mai világban elég nagy luxus.

A remarketing kampányok megtervezéséhez és lebonyolításához kérje a Toptarget Online Marketing Ügynökség szakembereinek segítségét.

(x)