TIPPEK | A Google Ads kampánykezelés lépései
A Google Ads kampánykezelés lépései
2020-12-14 06:04:00



Kép: driveonline.hu
Ma már nagyon sok cég használja az online hirdetési csatornákat vevőszerzésre, lehet, hogy a versenytársaid is. Éppen ezért nem mindegy, milyen a hirdetési kampányod hatékonysága. Ettől függ ugyanis, hogy hányan fogják látogatni a weboldalad, mennyibe fog kerülni egy látogató megszerzése, és a végén milyen lesz a konverzió, azaz hány érdeklődőből lesz vásárló. Egy statisztika szerint általában a hirdetési keret 30-40%-át helytelenül használják fel a hirdetők, tehát bőven lehetne még a hatékonyságon javítani. Ennek járunk utána ebben a cikkben.

Az adatvezérelt Google Ads kampány lépései

Ahhoz, hogy ki tudjuk szűrni azokat a hibákat, amelyek felesleges pénzkidobáshoz, kiaknázatlan lehetőségekhez vezetnek, adatokra van szükség. Egy hatékony adatelemző szoftver a nap 24 órájában elemzi a Google Ads szerverén található adatokat, ezáltal segít a kampányok hatékonyságát javítani.

A folyamat a következő lépésekből áll:

1. Célok meghatározása

A hatékonyság méréséhez és javításához először is meg kell határozni, hogy mit szeretnénk a kampánnyal elérni, melyek a konverziós célok, és hogyan lehet ezeket mérni. Pontosan meg kell határozni a mérőszámokat, és ezeket a méréseket be kell állítani a Google Analyticsben és a Google Adsben is.

2. Adatelemzés

A mérésekből rengeteg adat fog érkezni, ezeket elemezni kell, melynek során körvonalazódni fog, mely pontokon lehet még fejlődni. Az így szerzett ötleteket be kell építeni a kampányba.

3. Fiókaudit

Ma már léteznek olyan szoftverek, amelyek segítenek auditálni a Google Ads fiókodat. Kérj ingyenes auditot a Drive Online Marketing csapatától!

4. Többféle alternatíva kipróbálása

Még a legprofibb online marketing ügynökségek sem tudják 100%-ban megjósolni, mire fog a te célközönséged ráharapni, ezért több alternatívával kell folyamatosan A/B teszteket végezni. Ezzel lehet kideríteni, mely hirdetés vagy beállítás eredményezi a legjobb konverziót.

5. Big Data monitoring

A Big Data azt jelenti, hogy az összes kampány minden adata összegyűjtésre kerül és rendelkezésre áll a Google Ads szerverein. Ezek folyamatos figyelésével és a kampányok megfelelő módosításával lehet a kampányok hatékonyságát fokozni.

6. Egyedi jelentések

Az általánosan használt statisztikák, jelentések a legtöbb felhasználó számára érthetetlenek, használhatatlanok. A testreszabott, igényeidnek megfelelően összeállított egyedi jelentések viszont lehetővé teszik a hibák kiküszöbölését és a kampány hatékonyabb menedzselését.

Ezekkel a lépésekkel a legtöbbször akár 25-30%-os konverzió növekedést is el lehet érni. A jó hír az, hogy nem szükséges egyedül elvégezned ezeket, a munkát nyugodtan rábízhatod egy profi online marketing ügynökségre. Az elért konverziónövekedés bőven kompenzálni fogja a kampánymenedzselésre kifizetett díjakat.
(x)